Androgeeninen hiustenlähtö naisella [asiantuntijoiden neuvoja]

Hei! Minun ongelmani on hiustenlähtö. Kuusi kuukautta heistä putosi niin monta, että nyt näen ihoni. Kuukausi sitten olin dermatologin luona, joka diagnosoi androgeenisen alopesian. Lääkäri määräsi Alpicort E: n hankaukseen, shampoo- ja lioton dermena -miehet päivittäiseen käyttöön sekä biotebalin ja galacetin. Kuukauden käytön jälkeen en valitettavasti näe mitään parannusta ja vielä pahempaa. Haluan lisätä, että marraskuussa tehtiin munasarjasyövän leikkaus (endometrioosi) ja minua hoidetaan zoladexilla ja minulla on ns. keinotekoinen vaihdevuodet (olen 43). Minulla on tapaaminen endokrinologin kanssa, mutta en tiedä, vääristävätkö hormonitestit tämä keinotekoinen vaihdevuodet. Pyydän apua, koska en tiedä mitä muuta tehdä.

Sinulla diagnosoitu androgeeninen hiustenlähtö johtuu todennäköisesti hormonaalisista häiriöistä, jotka johtuvat perussairaudesta. Sinun tulee käydä ihotautilääkäriin, joka gynekologin ja endokrinologin kuulemisen jälkeen määrittää sopivan paikallisen hoidon ja mahdollisesti yleisen lisähoidon.

Muista, että asiantuntijamme vastaus on informatiivinen eikä korvaa lääkärikäyntiä.

Elżbieta Szymańska, tohtori

Ihotautilääkäri-venereologi. Hän käsittelee klassista ja esteettistä dermatologiaa. Hän työskentelee apulaispäällikkönä sisäasiainministeriön kliinisen keskussairaalan ihotautien osastolla ja lääketieteellisissä asioissa, ennaltaehkäisyn ja terapian keskus Varsovassa. Vuodesta 2011 hän on toiminut Varsovan lääketieteellisen yliopiston jatko-opintojen "Esteettinen lääketiede" tieteellisenä johtajana.

Tunnisteet:  Tarkista Kauneus Eri 

Mielenkiintoisia Artikkeleita

add