Kuukautishäiriöt - mikä on syy? [Asiantuntijaneuvonta]

Lääkäri, minulla on ongelma. Olen ottanut Duphastonia 4 kuukauden ajan jaksojeni säätämiseksi, koska kuukautiset olivat epäsäännöllisiä ja kuukautiset olivat aina yhtä suuret tai 2 päivää myöhemmin, mutta nyt on yli viikko myöhässä, enkä tiedä onko se normaalia. Poistan raskauden, koska siellä oli turvallisuutta, ja olemme hyvin varovaisia. Kirjoita mitä lääkäri ajattelee tästä? Parhain terveisin. Haluan lisätä, että olen ollut 4 päivän ajan melko paljon stressiä ja voiko tämä liittyä myös siihen.

Voimakas stressi voi aiheuttaa menetetyn ajanjakson, mutta se ei sulje pois muita syitä. Niistä yleisimpiä ovat kuukautishäiriöt ja munasarjakystat. Kehotan sinua odottamaan vielä noin viikon, ja jos sinulla ei ole kuukautisiasi tänä aikana, ota yhteys lääkäriisi.

Muista, että asiantuntijamme vastaus on informatiivinen eikä korvaa lääkärikäyntiä.

Barbara Grzechocińska

Apulaisprofessori Varsovan lääketieteellisen yliopiston synnytys- ja naistentautien osastolla ja klinikalla. Hyväksyn yksityisesti Varsovassa osoitteessa ul. Krasińskiego 16 m 50 (ilmoittautuminen on mahdollista joka päivä klo 8–20).

Tunnisteet:  Perhe terveys Psykologia 

Mielenkiintoisia Artikkeleita

add